Ibland tvivlar jag på mitt framtida yrke...

Skulle jag ha skippat utbildningen och tillsammans med Julia satsat stenhårt på att blir såpaförfattare?
Kollade snabbt igenom vårt gamla mästerverk, Såpis XXX och hittade en favoritscen med min personliga favoritkaraktär. Sven H Mattsson. Åhh!
Men vi är ju bara barn än, Jullan. Telefonen kanske ringer en dag? ;)

"En halv karaff vitt och två ramlösa att dricka."
"Vad snällt av dig att bjuda mig på lunch, älskling", sa Fanny Mattsson.
"Vad är det du antyder, att jag inte betalar dina pinaler annars?"
Fanny Mattsson förstod inte innebörden av sin makes fråga men insåg att det var bäst att säga emot.
"Nej, det var absolut inte så jag menade Sven, men du är ofta så upptagen och..."
"Jaja", avbröt Sven H Mattsson. "Jag vill bara avnjuta en lugn och stillsam lunch, Borgström på golfklubben säger
att de lär ha stans bästa hälleflundra här."
Fanny hade aldrig varit typen som gillade fisk, men å andra sidan hade hennes make aldrig varit typen som frågade henne vad hon ville äta till lunch heller.

Hennes funderingar avbröts snart när Sven H Mattsson harklade sig och sa: "Advokatsamfundet håller bankett på fredag. Se till att du tar på dig något anständigt den här gången, jag vill inte riskera att gubbarna tror att jag betalar dig per timme", sa han utan att röra en min.
Hon kände hur tårarna började bränna bakom ögonlocken, någon hora var hon då rakt inte ville hon skrika, men istället samlade hon ihop sig för att inte släppa fram gråten och sa: "Men Sven, du säger ju alltid att en kvinna med min kropp bör visa upp den.""Det finns tillfällen och det finns tillfällen, Fanny. Att visa upp sin kropp för sin man bakom stängda dörrar är en sak, att fläka ut sig för allmänheten en helt annan. Med tanke på att jag betalar dina klänningar är det väl inte för mycket begärt att jag också godkänner dem innan du klipper av prislappen?!"

"Det var då själva fan vad fisken var salt" tillade han. Som vanligt var inte ens det bästa gott nog för Sven H Mattsson.


Kommentarer
Postat av: julia

haha alltså ÅH, jag saknar både dig och såpis!!

2010-11-12 @ 07:20:10
URL: http://etthundraensaker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0