Lördag i Kristinehamn

18.15 satte sig jag och Frida på en buss mot Kristinehamn. Med oss hade vi vin och Jossans presentpåse.
Vi anlände 45 minuter senare och tog en taxi hem till Josefins superfina lägenhet.
Det blev en supertrevlig kväll men när de andra bestämde sig för att gå ut så tog jag och Frida beslutet att åka hem till Karlstad med 00.05 bussen.

Vi var dock på busstationen nästan 40 minuter innan den gick och det var kallt som satan!
Josefin hade upplyst oss att det inte fanns någonting som var nattöppet på den sidan av stan.
Vi ville dö! Eller rättare sagt hade vi kunnat döda för en cheeseburgare eller en korv med räksallad, men det var bara att bita ihop.

När bussen hämtat upp oss och svängde runt hörnet (typ 200 meter) ser vi följande:
- ETT NATTÖPPET OK/Q8. Josefin fick ett mindre positivt sms från oss.

Bussen skulle egentligen bara stanna på stationen inne Karlstad, men världens gulliaste busschafför körde mig till dörren på Campus och sedan Frida till Nöjesfabriken. Måste ju sett underbart ut när Frida anländer till krogen i en länsbuss.

Nu måste jag fokusera mig på Bologna - Milan.
Hörde just "lovely pass from the Milan captain" och det vet vi ju alla vem det är =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0