Nu vill jag till Istanbul - mer än nånsin!

Inter 2 - Milan 1


Innan matchen hade Interfansen gjort en stor banderoll där man hyllade Paolo Maldini. Stort och fint hjort av kusinerna!
På uppvärmningen höll de upp banderollen och sjöng tillsammans med Milanklacken hyllningssånger till il Capitano.
Inter var bättre långa stunder det är inget jag kan förneka, det gör det dock inte lättare att förlora vi hade ju chanser att göra mål och fick inte den solklara straff vi skulle ha haft. Jag vågar nog gratulera till lo Scodetto.

I veckan har det varit mycket snack om Ronaldinhos nya frisyr om det var någon som såg nån skillnad så snälla hör av er. Zlatan Ibrahimovic är förresten i desperat behov av ett besök hos frisören. Jag också för den delen!
Men Ibra var tyvärr riktigt bra, inte magisk som kvällstidningarna lär skriva men riktigt bra.
Abbiati är en världsmålvakt i mitt tycke. Tyvärr också Julio Cesar.
Paolo Maldinis Zidane-helikopter-snurrfint (vad ni nu kallar den) var matchens behållning då även alla Interistas applåderade.
Milans målskytt Alexandre Pato har spelat i den röd-svarta i drygt ett år nu, när han kom trodde jag att han skulle bli världens bästa en dag - nu är jag säker!
Inzaghi sprang offside i 9½ anfall av 10 men hur kan man inte älska honom?!
Han var såå nära att kvittera, allt han behöver är ett mål sen kommer det att lossna. Förhoppningsvis kommer det till veckan.

Om domare Rossetti finner jag inga ord och det är inte i positv bemärkning. Skandal!

Ancelotti tyvärr måste jag säga att jag hoppas du får en ny arbetsgivare till nästa säsong, nu hoppas jag bara att du satsar allt på att vinna UEFA-cupen som är det enda vi har chans att vinna i år.
På onsdag gäller det, Werder Bremen borta. Min granne är ett stort WB-fan, förlorar vi tänker jag aldrig lämna min lägenhet igen, typ...



Forza Milan!

Kommentarer
Postat av: elin

okej vännen jag MÅSTE verkligen se en milan-match tillsammans med dig innan Maldini lägger av. det är ingen match den 25e? :p

2009-02-15 @ 22:53:45
URL: http://niile.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0