Dubbelnolla

0-0 för Sverige och 0-0 för Italien så roligt var det.
Förstod att det inte skulle bli någon seger så fort jag fick se att det var vår käre (märk min ironi) Rossetti som dömde.
Han var väl inte särskilt dålig, men jag tror att han för otur med sig för min del, det är ett under att vi lyckades vinna derbyt sist.

Kapten Ibra drog på sig en helt onödig varning och är avstängd nästa, way to go. Förövrigt är det ganska komiskt att Bosse Pettersson kallar det "ett världsnummer" varje gång Ibra lyckas få iväg ett skott mot mål.
Gud vad jag saknade Henke idag, skönt att Sverige har viloomgång på onsdag!
Intessant också att i en 0-0 match inte genomföra ett enda byte, jag gillar faktiskt Lagerbäck men lite konstigt är det allt.
Någonting annat som är lite komiskt med Bosse Pettersson är att han ständigt kritiserar Lagerbäck som tagit Sverige till fem raka mästerskap när han själv inte klarar av att sköta ett lag i Superettan. Inte fel, han har betalt för att tycka men lite konstigt blir det...

Jaja, en poäng är väl ingen katastrof iallafall.


Vad gäller mitt andrahands landslag Italien finns inte mycket att säga. Två Milanistas med Zabrotta och Gattuso, att Ambrosini inte ens är med i truppen tycker jag är på gränsen till skandalöst.
Fast min pappa håller nog inte med, han tycker Ambrosini är kass, å andra sidan tittar han på Milan typ två gånger per säsong max. Hans Leeds vann dock idag och är uppe på 3:e plats. Roligt tycker jag :)


Man kanske skulle ha följt med ut ikväll? Men jag kände mig bara så sjukt oladdad så jag gjorde inte det.
Istället sitter jag och tittar på den Beck-film jag gillar allra minst - "Pensionat Pärlan" på teve.
Har alla filmerna på dvd så jag skulle ju kunna se en annan men eftersom jag inte sett den här på flera år så tänkte jag att det fick bli den iallafall. Dessutom är jag lite kär i både Persbrandt och Peter Haber.

Ha en trevlig lördagkväll :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0