Bari-Milan & Derbydag

Den höga press som Milan satte på Bari under stora delar av matchen var underbar att skåda! Och det fanns fler glädjeämnen:

* Ambrosini är tillbaka och fick göra säsongens första mål, precist framspelad av Seedorf som äntligen visade att han fortfarande kan

* Milans 2-0 mål var vackert, brytningen av Gattuso, framspelningen av Ibra och Flaminis kyliga avslut, kul att han som mest får nöta bänk annars hamnade i målprotokollet

* Patos 3-0 var ett konstverk, mer behöver jag inte säga

* Pippo borde fått starta, han fick inte ens komma in, välmött redan på onsdag hoppas jag?!

*   *   *
Derbydag är det ju dessutom, i både den italienska och spanska huvudstaden. Roma vann vilket glädjer mig, kanske för att Olympia fått flygförbud? Nu hoppas jag att Real gör som de brukar och vinner hemma mot lillebrodern, då kommer hela familjen vara nöjd - Pappas Leeds vann de också igår :)

*   *   *


il Capitano & vice Capitano


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0