Malins VM-guide: Grupp C: ALGERIET

ALGERIET

INVÅNARANTAL:
Cirka 34,5 miljon
MATCHSTÄLL:
Vitt – tröja, shorts, strumpor
SMEKNAMN:
Les Fennecs
FLEST LANDSKAMPER:
Mahieddine Meftha (107)
BÄSTE SPELARE GENOM TIDERNA:
Abdelhafid Tasfaout
VM-MEDALJER:
0
STÖRSTA STJÄRNA:
Nadir Belhadj (Portsmouth) – att han spelar där han spelar är i princip det enda jag vet, och att han spelar vänsterback
HÅLL ÖGONEN PÅ:
Karim Ziani (Wolfsburg) – har sett honom i några matcher när jag spanat på en av Wolfsburgs anfallare, gjorde inget större intryck men han är den ende jag känner till. 
ÖVRIGT:
Algeriet har all anledning att känna sig stolta, från landet kommer nämligen båda Zinedine Zidanes föräldrar och när han nickade hem VM-guldet till Frankrike 1998 så hissades även den Algeriska flaggan på Paris gator.


Zidane mottager medalj av allra högsta rang av den algeriske
premiänministern. Jaha, men han spelar ju för frankrike?!
I know, men jag avgudar den här mannen!


Kommentarer
Postat av: adila

Det är nog zinedine zidan som ska vara stolt för att hans rötter är från algeriet hahah

2010-05-11 @ 17:43:40
URL: http://adila.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0