Malins VM-guide: Grupp A: MEXIKO

MEXIKO

INVÅNARANTAL:
Ungefär 107,5 miljoner
MATCHSTÄLL:
Grön tröja, vita shorts, röda strumpor
SMEKNAMN:
Inget, vad jag vet?
FLEST LANDSKAMPER:
Claudio Suárez (178)
BÄSTE SPELARE GENOM TIDERNA:
Hugo Sánchez
VM-MEDALJER:
0
STÖRSTA STJÄRNA:
Rafael Márquez (FC Barcelona) - i statussyfte, skulle tro att det är den spelare som flest känner till i ett landslag som främst består av spelare från den inhemska ligan. Peronligen tycker jag inte att Rafa Márquez är någon stor fotbollsspelare.
HÅLL ÖGONEN PÅ:
Jared Borgetti (Bolton) - en fantastisk huvudspelare och Mexikos bäste målskytt i landslagshistorien. Trots sina snart 37 år och att hans peak är förbi blir han en man att se upp med för motståndarförsvaret.
ÖVRIGT:
Skulle ljuga om jag påstod att jag har bra koll på Mexikos landslag - Márquez & Borgetti är de enda två som jag har någon uppfattning om.


Jared Borgetti


Kommentarer
Postat av: Sambo

Jag kommer aldrig komma ihåg vad alla jävlar heter än mindre hur det utalas! :S Kan vi inte bara ha förhör på vilka färger de har? =)

2010-04-27 @ 21:51:11
Postat av: Sambo2

Taget =)

2010-04-27 @ 22:13:16
URL: http://ommalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0