1 poäng var för de två stora

Milan - Juventus   1 - 1

Tidningarna skrev att det skulle bli sista gången som två ikoner, två lagkaptener skakade hand i mittcirkeln - Maldini och Del Piero. Det blev ingen sista gång då Juventus tränare valde att starta med gnällspiken Iaquinta istället.
Det känns alltid tungt när Milan inte får med sig alla tre poängen och trots att jag tyckte att vi var det bättre laget så känns inte oavgjort allt för orättvist.

Första halvlek

♣ Milans förstemålvakt är som kanske bekant långtidsskadad, tyvärr har andremålvakten Dida också blivit skadad vilket ledde till att 3 meter Kalac fick vara burvakt. Inte positivt på förhand

♣ En alldeles fantastisk nyhet för alla Milan fans och spelare var att Rina Gattuso var tillbaka på bänken efter ett halvårs skadefrånvaro

♣ Beckham som sagt att han längtat efter den här matchen under lång tid var överladdad och drog på sig ett gult kort efter 3 minuter

♣ Ambrosini ville se blod och tacklade inledningsvis allt som rörde sig - och allt som var stilla

♣ Ett par halvchanser för båda lagen, de allra hetaste för Juventus även om Milan hade fördel vad gäller bollinnehav


Andra halvlek

♣ Kalac släpper en mycket onödig retur, rakt ut. Lyckligtvis kan Flamini avvärja. Den långe australiensaren revanscherar sig någon minut senare med en fin utrusning

♣ Milan har ett utmärkt kontringsläge och man önskar att Seedorf spelat Inzaghi på djupet istället för att gå på eget avslut - utanför

♣ 56 minuter spelade, en strålande kontring av Milan. Zambrotta lyfter fint till Inzaghi som kommer helt fri på vänsterkanten, spelar snyggt snett-inåt-bakåt till Ambrosini vars avslut letar sig fram till Seedorf som sätter 1-0.

♣ Bara minuten senare kommer kvitteringen. Extremt osköne Iaquinta manglar Flamini och nickar in 1-1.

♣ Vid en Milan hörna händer något mycket ovanligt. Chiellini gör eller säger något som retar il Capitano nåt oerhört. Maldini rycker tag i Juventusbacken, spänner ögonen i honom och säger några väl valda. Jag har bara sett Paolo brusa upp så en enda gång tidigare under alla dessa år, i en CL-semi för några år sedan. Båda spelarna blir varnade

♣ Matchminut 67 - Beckham ut och istället kommer Pato, som jag tycker borde ha startat in.

♣ Nästa byte blir Ronaldinho in och Inzaghi ut. För mig är det helt obegripligt hur man kan byta ut Pippo i det här läget. Jag hade bytt ut Seedorf istället, alla dagar i veckan
♣ En kvart senare fälls Pato i straffområdet, straff! säger jag (som visserligen är långt i från objektiv) domaren delar inte min åsikt och i Juventus kontring drad istället Favalli på sig sin andra varning och får se det röda kortet. Milan får avsluta med 10 man
♣ Seedorf ut - Senderos in


Efter slutsignalen var det kramkalas mellan Paolo och inbytte Del Piero.
Första och enda gången jag önskat att jag haft den svart-vita tröjan på mig ;)


Milan har ett brutalt tufft spelschema de sista omgångarna, nästa helg Udinese borta.


Kommentarer
Postat av: elin

malin jag orkar inte ens läsa allt, jag är ledsen =/

2009-05-10 @ 23:21:19
URL: http://niile.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0