Ricardo Izecson dos Santos Leite

mer känd som Kaka'.

2003 anlände en religiös och mycket blyg 21-åring till Milanello, Leonardo (nuvarande tränaren) hade scoutat fram dem lovande talangen från FC Saõ Paulo. Bara några månader senare  var nummer 22 ordinarie i den röd-svarta startelvan, han petade självaste Rui Costa (Milans dyraste nyförvärv genom tiderna) och har sedan dess vunnit scudetton, två Champions League-titlar, två europeiska supercuper, italienska supercupen och FIFAs VM för klubblag samt Ballon d'Or och FIFA World Player of the Year award.

Hur gärna jag än skulle vilja honom kvar så är ingen spelare större än laget och ingen spelare i världen är så oersättlig att man kan tacka nej till 720 miljoner kronor.
Det kommer vara så sjukt konstigt utan honom och utan Paolo. Jag är iallafall glad att Kaka' väljer Real Madrid, ett lag som jag verkligen respekterar (dessutom lillebrors favoritlag). Jag önskar honom allt gott hos marängerna.


Grande!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0