Nej, jag skäms inte för mitt teveberoende!

7

Imorse satte sig min Elin på tåget från Arvika till Karlstad för att göra en dag på stan med mig.
Eftersom ingen av oss hunnit äta frukost inledde vi med en chai latte och en ostfralla på Wayne's innan vi handlade lite smått och gott, för min del bland annat ännu en sommarklänning på rea.
Hittade ett par skor på Din Sko som jag är mer eller mindre förälskad i, men stålarna tillåter inte att de blir mina, finns de kvar när nästa lön kommer så betyder det väl helt enkelt att vi är meant to be som det så fint brukar heta.
Lasagne på Amigo, ännu en fika på Wayne's och nu sitter Elin på tåget och jag här hemma och ska strax bege mig in mot stan igen, för jobb den här gången.

Imorse fick jag nog av att vara utan tevekanaler och ringde lagomt aggresiv upp Riksbyggen och förklarade vänligt men bestämmt att vi har ett Friidrotts VM som väntar runt hörnet, mina psykiska nedbrytningar som kommer när jag inte kan kolla text-teve minst en gång i halvtimmen höll jag tyst om. Det är ett behov som jag ärvt av min far, precis som behovet av att kolla väderprognoserna i tid och otid. När jag kom hem var de tillbaka och förhoppningsvis stannar kanalerna längre än ett dygn den här gången.

På tal om teve så har Canal+ sålt Serie A rättigheterna till Kanal9. Visserligen var jag tvungen att betala för att se C+s sändningar via datorn, men om inte Kanal9 införskaffar nya kommentatiorer har jag två ord att säga > skjut mig!

Näe, nu måste jag föra mig klar för jobbet, vi hörs ikväll med silvermedaljören på den åtråvärda listan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0