Giacinto Facchetti - Il bello del calcio

Idag klockan 12 mottog min Paolo Maldini den store, numer avlidne Interspelaren Facchetti instiftade pris - Il bello del calcio. "Det vackras fotbollspris" vilket naturligtvis syftar till vackra saker man uträttat på och utanför fotbollsplanen, men i det här fallet har det dubbla betydelser ;)

Inters president Morattisom var på plats talade varmt om Maldini:


"- Jag tror inte att det kunde ha varit ett bättre val. Maldini har en fantastisk karriär och han är en stor spelare. Han är ärlig som person, han är väldigt trevlig och han är en mycket enkel människa. Allt detta är mycket märkligt eftersom jag ser denna Milanista på ett annat sätt.
Alla de stora klubbarna har spelare som är beundrad av motsatta fans och Maldini är en av dessa, precis som våran Javier Zanetti. Professionalism och ständigt arbete är de gåvor som gör att du älskar en mästare."

Det finns tillfällen då de blåsvarta kusinerna inte är så dumma ändå ;)


♥♥♥


Kommentarer
Postat av: elin

bara för ATT kommenterar jag ett fotbollsinlägg :p

2008-10-28 @ 17:50:11
URL: http://niile.blogg.se/
Postat av: Anonym

Godagens! :) Hoppas allt är bra med dig? kramar

2008-10-28 @ 17:58:33
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0